.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح پزشک خانواده در مازندران و قصه پر درد مردم
شمال نیوز:علیرغم گذشت چند ماه از این طرح در مازندران همچنان شهروندان با مشکلات مختلفی دست به گریبانند که شاید بزرگترین آن عدم...

شمال نیوز:اگر چه در بدو تشکیل طرح پزشک خانواده که اتفاقا" مازندران هم از استان های پیشرو در اجرایی کردن این مساله بود کارشناسان ابهامات و سئوالات حل نشده ای برای این امر پیش بینی می کردند اما علیرغم گذشت چند ماه از این طرح در مازندران همچنان شهروندان با مشکلات مختلفی دست به گریبانند که شاید بزرگترین آن عدم رغبت بعضی از پزشکان به این موضوع باشد.
تا آنجا که در بعضی از خبرها شنیدیم عده ای از پزشکان حاضر در این طرح در پی فسخ قراداد خود بوده و حضوردر این طرح را به نفع خود نمی بینند.

از سویی برای افراد مراجعه کننده نیز مشکلاتی از بابت طرح پزشک خانواده بوجود آمده که بارها و بارها از مسئولین امر در این زمینه کمک خواسته اند.

یکی از کاربران شمال نیوز با تماس با دفتر این سایت عنوان داشته بعدازظهر روز گذشته به دلیل کسالتی که برای اینجانب بوجود آمده به مطب پزشکی که زیر مجموعه او در طرح پزشک خانواده هستم مراجعه کردم. منشی این دکتر به بنده که بیمه شده تامین اجتماعی هستم عنوان کرد ما در مطب دفترچه تامین اجتماعی قبول نمی کنیم.به او توضیح دادم که چون زیر مجموعه آقای دکتر در طرح پزشک خانواده هستم به او رجوع کردم.

وقتی که این مطلب را با پزشک مربوطه در جریان گذاشت پاسخ شنیدیم که شما برای ویزیت شدن صبح ها که در درمانگاه تامین اجتماعی هستم باید مراجعه کنید اگر می خواهید به مطب من بیایید باید آزاد ویزیت شوید.

حال من از مسئولین امر می پرسم که انتخاب پزشک خانواده از سوی افراد معمولا" به دلیل نزدیکی مطب به محل سکونت آنهابوده تا در اینگونه مواقع در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنیم.در ثانی اگر مثلا در مواقعی این چنینی و در بعداز ظهر یک شخصی مریض شود و درمانگاه تامین اجتماعی هم باز نباشد چه کار باید کرد؟تازه اگر قرار بر پرداخت ویزیت آزاد باشد یقینا" پزشکانی حاذق تر هم وجود داشته که می توان به آنها رجوع کرد.ضمنا جانشین این پزشک هم که در مهر پشت برگه های دفترچه ما ثبت شده از محل سکونتمان فاصله داشته که معلوم نبوده اگر به او مراجعه می کردیم چه چیزی باید می شنیدیم.

علی ایحال انتظار می رود تا مسئولین امر نسبت به این مسائل تدابیر لازم را اتخاذ نمایند تا خدای ناکرده با انجام این قبیل طرح ها که هدف از آن خدمت رسانی به جامعه می باشد برای هموطنان ایجاد زحمت ننماییم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

هستی 30 مرداد 1392
با سلام.این عذابی بود که مسولین بر مردم نازل کردن.این یعنی بد بختی. از چاله به چاه افتادن.مردم ازاری.بدر مردم رو در اوردن.لعنت بر بی مسولیت ها.مگر دیوانه هستم بچه ی خودمو دست دکتر عمومی بدم اونم اگر تشریف داشته باشه.تازه دور کمر و قد اندازه گرفتن .قدر این مردم رو بدونین اذییتشون نکنید نفرین مردم بشته سرتونه.بای.
نا شناس 30 مرداد 1392
طرح پزشک خانواده طرحی کاملا"سیاسی بوده که دارای نقاط ضعف بسیاریست،همینکه متولی طرح وزارت بهداشت واعتبارطرح باوزارت رفاه است مشکل شروع می شود ،درمزیت این طرح همین بس که بیمه هاتاکنون ازطرح سودبسیاری نمودند،مردم بیچاره دربسیاری ازموارد هزینه ویزیت دارووآزمایش رامی پردازند،پزشکان مجبورندکم دارو،آزمایش وسونوگرافی بنویسند.راستی خبرداریدرییس دانشگاه ویکی ازمعاونین مستقیم درگیراین طرح به خاطراین خدمت صادقانه بورس فوق تخصص گرفته ومهرماه ازسنگرخدمت معاف می شوند
نا شناس 31 مرداد 1392
یک سئوال از مسئولین علوم پزشکی دارم.الله وکیلی خودشان چقدر به این طرح اعتقاد واقعی دارند؟چرا راضی میشید که مردم این همه در اذیت باشند.
مازندراني 31 مرداد 1392
چرا اين طرح در مازندران فقط دارد اجرا مي شود چرا مسئولين مازندراني در گرفتن صنعت پيشگام نيستند و دنبال كارهاي هستند كه هنور ازمايش نشده است مگر مردم مازندران ابزار ازمايش حضرات هستند تا مديران عزيز در قبال اين خوش خدمتي ترفيع بگيرند اگر اين طرح خوب بود به شما نمي رسيد استانهاي اصفهان تبريز و تهران زرنگ تر از شما بودند
نا شناس 31 مرداد 1392
آفرین به مازندران برای اجرای طرح مزخرف پزشک خانواده جزء اولین هاست استانها دیگه عقل نداشتند ؟اینهم شده طرح واقعا که !
علیرضا 31 مرداد 1392
این طرحی است که هم از طرف مردم مردود شده و هم از طرف پزشکان.
هزینه ها افزایش پیدا کرد. خدمات درمانی از بین رفت. قبلا هزینه ویزیت نصف بود الان کامل پرداخت میکنیم. آخه ما همیشه که پیش دکتر خانواده که نمیتونیم بریم برای همین دارو آزاد حساب میشه. قبلا نصف پول دارو میدادیم. الان بیچاره شدیم. پزشک خانواده ما بعداز ظهرها ویزیت نمیکنه. یعنی چی؟؟؟ شبها مریض شدیم چی؟
چرا باید هزینه ها ازاد بشه؟
این چه طرحیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیچاره کردین ما را؟؟؟؟؟؟؟
زمانی 31 مرداد 1392
ما مردم بیچاره که مخالف این طرح هستیم.
شما مردم پولدار رو نمیدونم///////////////
ایمانی 31 مرداد 1392
تو رو خدا حذفشکنید .
ما این لطف را نمیخواهیم
همون طور قبلی خوبه
ابرو رو درست نکردن زدن چشمونو هم کور کردند
نا شناس 31 مرداد 1392
سرما خوردم ، 14.000 تومان ويزيت پزشك عمومي ،تزريق 2 تا آمپول شد 5.000 تومان ، تزريق سرم 7.500 تومان ، و دارو هم كه هييچي !! حدود 40.000 تومان براي سرما خوردگي دادم ، طرح شكست خورده اي كه پولش به جيب جامعه پزشكي و مديران درماني ميرود ! مازندران هم هميشه پايلوت طرح هاي آزمايشي و موش آزمايشگاهي كشور است و اصفهان و تهران و مشهد بهره بردار ! اميدوارم سرما نخوريد ، چه برسد كه يك بيمار سرطاني در منزل داشته باشيد . خدايا به حق علي كمك مردم باش .
سعید 31 مرداد 1392
ماهم به دلیل نزدیکی درمانگاهی به محل زندگی مان یکی از آقایان پزشک را به عنوان پزشک معرفی کردند وپس ارائه مدارک وتکمیل فرم های مربوطه به ماگفتند بروید که ازاین پس دارای پزشک خانوار شدید . پس از گذشت چند وقتی ( چون اصلا مشکلی نداشتیم )به پزشک مراجعه نداشتیم : تااینکه خانم بنده دچار بیماری شدند به درمانگاه مربوطه مراجعه کردیم که خانم منشی با برخوردی کاملا بد وطلب کارانه عنوان می کنند که شما تا حالا کجا بودید ماهم ازدنیا بی خبر گفتیم :منزل ، گفتند که آقای دکتر انصراف ازطرح دادند وشما باید می آمدید تکلیف خود را روشن می کردید خلا صه به دردسرتان نیاندازم که هرچه خانم منشی بالاتر از پزشک بارمان کرد که شما باید میامدیدو.... حالا من تعجبم چرا مسئولین استان مازندران هرچه که دردسر ساز برای مردم هست ومشکل آفرین داوطلب اجرا میشوند تا ما مثل......آزمایشگاهی شویم ؟ اگر این طرح خوب وبی اشکال بود اول تهرانی ها برای خودشان اجرا می کردند . چون مامردم نجیبی هستیم هرچه دردسر دار هست باید به روی مااجرائ شود.
نا شناس 31 مرداد 1392
من کارمند هستم. کسورات بیمه خدمات درمانی ما این ماه از ۱.۶۵ درصد یکدفعه شده ۵ درصد. یعنی 16000 تومن شده ۵۱۰۰۰ تومن کسورات بیمه!!!!!!
آخه یک نیست یگه طبق چه ضابطه ای ؟!! مگه خدمات بیمه چه تغییری کرده؟!!
از اونطرف میرم پیش پزشک خانواده برای دکتر فوق تخصص برگه ارجاع بگیرم. میگه: متاسفانه تعداد برگه های ارجاع محدوده ! در ماه ۱۵ برگه به ما میدن در مقابل حداقل ۱۰۰۰ مریض! این برگه ها برای مریض های اورژانسیه!!!!! یعنی من باید ویزیت آزاد بدم!!!
نسخه پزشک خانواده رو میبرم داروخانه(۲ صفحه آموکسی سیلین و یک صفحه سرماخوردگی) . ۵۰۰۰ تومن پول میگیره! میگم مگه نسخه پزشک خانواده رایگان نیست؟!! میگن : چرا هست این پول مال حق فنی و چیزای دیگست!!!!!!
خوب من که این ۳ صفحه قرص رو آزاد بخرم ارزونتر در میاد!!!!!
مونده 30 مرداد 1392
نظرات بالا رو خوندم درد دل همه مازندرانی هاست . ممنون شمال نیوز
لطفا ترتیبی دهید انعکاس به مسئولین پیدا کنه.
البته منظورم مسئولین بی عرضه استانی نیست منظورم مسئولین کشوری است که انشاالله این اقدام مسخره مسئولین مازندرانی در اجرای یک جانبه در استان و بیچاره کردن مازندرانی ها را خنثی نمایند. و این طرح را برای مردم تهران و اصفهان اگه میتونند ببرند اجرا کنند. مسئولین استانی یک طرح بدرد بخور که فایده برای مازنی ها داشته باشه برای ما نمی ارند. فقط مکافات میسازند.
بنده
ای
ایده پرداز 30 مرداد 1392
من یک طرح دارم این طرح رو آزمایشی در مازندران اجرا کنید.
چی میشه مازندران یکسال بدون مسئول اداره بشه . و بذارن هر کسی کار خودشو بکنه . بقول معروف هر کی به هر کی بشه
باور کنید مازندران راندمان بهتری خواهد داشت لااقل از این طرح بیخود و بیفایده پزشک خانواده خبری نخواهد بود .چون هیچ ابلهی زیر بار اجرای این طرح نخواهد رفت
نا شناس 31 مرداد 1392
هی، کسی حرفهای ماروهم می شنوه؟خیلی باعرضه بودن یه طرح برای زیرمیزی پزشکای متخصص وفوق تخصص می دادن
یه مثل قدیمی میگه "همه چی زیرسراین اینگلیسی هاست"هرطرحی تووزارت بهداشت اجرامی شه زیرسرمسئولین متخصص وفوق تخصصه ،این طرح هم برای این بودکه متخصصهاازارجاعات پزشکهای عمومی نهایت بهره روببرن وگرنه چرااین طرح توهمین سطح پزشک عمومی موندولی متخصصین نیومدن توی طرح
نا شناس 1 شهريور 1392
بخدا ما هم چند بار در نبود پزشك خانوا مجبور شديم توسط پزشك ديگر به صورت ازاد ويزيت و پول بدهيم
نا شناس 1 شهريور 1392
لعنت بر کسانی که طرح پزشک خانواده را طراحی کردند!!!
اجحاف بزرگی به مردم عزیز وارد کردند.
نا شناس 2 شهريور 1392
اين ديگه چه طرحي بود .پيش هرمتخصص رفتيم آزاد حساب كرد.
عالمی 2 شهريور 1392
چند روز پیش پزشک خانواده تشریف نداشتند به پزشک جانشین مراجعه کردم منشی مربوطه گفت جانشین یعنی پزشک خانواده از قبل هماهنگ کنه بعدا پیش ما بیایی.وگرنه باید ازاد ویزیت بشی.وما اجبارا به جایی دیگه رفته کلی هزینه کردیم .خداوند لعنت کند کسانی که این طرح مسخره وظالمانه را برای ما تصویب کردند .طرحی که فقط استان فارس ومازندران با مدیران نالایقش مجری ان شدند.
نا شناس 2 شهريور 1392
امان ازدست این مسولین بی عرضه مازندرانی اقا تو خدا بگین این طرح لعنتی رو جمع کنن مگه مردم مازندران چه گناهی کردین که اول باید روی اونها ازمایش شود پزشک خانواده کیلویی چند
نا شناس 2 شهريور 1392
الان یک سرماخوردگی بالای 40 هزینه میگیره
خدایا کمکمان کن
قبلا زیر 10 بود
نا شناس 2 شهريور 1392
اگر تحصیل کرده های شهر فراوون بودن دست به همچین طرح بی بهره-بیخود-هزینه هنگفت پذیر نمیزدن......
پزشک 14 ارديبهشت 1393
از پزشکان گله نداشته باشین
فکر کنید طرح تعمیر رایگان حودرو بگذارند یعنی ماشینتو ببری تعمیرگاه رایگان تعمیر کنند. بعد به تعمیر کار بگویند نرخ تو بابت هر تعمیر 2500تومان بگیر اونهم چهار ماه بعد اگه از بیمه اختلاس میلیاردی نشه و پاداش هنگفت مدیران را بدهیم بعدا به حسابت می ریزیم. تعمیر کار محترم هم 15000تومان پول آرایشگاه مردانه رو در روز در نیاورد. شما قضاوت کنید حاضرید جای متخصصین ابله باشید که زیر بار چنین طرح هائی بروند! دولت و بیمه اگر می خواهند برای سلامت مردم خرج کنند از جیب دلارهای نفتی خرج کنند نه از جیب یک عده پزشک و متخصص که آرایشگاهها تعرفه سالانه اشان را راحت تر به تصویب می رسانند تا پزشکان! و مردم هم غر یکبار پزشک رفتن در ماه را با هزار ناله سر می دهند همان مردمی که تا درد به استخوانشان نرسد دکتر نمی روند و تا جائی که بتونند خود درمانی و مستقیم دارو از داروخانه گرفتن را غنیمت می شمارند.پزشک هم بابت چهارتا مهره باز کردن ماشینش در تعمیرگاه مثل شما 65000تومان از جیب مبارک پرداخت می کند پس چرا باید مریض همان تعمیرکار و صافکار و نقاش را رایگان ویزیت کند؟ که دولت و بیمه پول میدهد؟ شماها چقدر از بیمه راضی هستید که ما پزشکان راضی باشیم؟مظلوم تر از پزشک گیر نیاوردند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.